sobota, 25 maja 2019

dwudziesty piąty maja

Licznik: 20
Jest takie pojęcie: rozpoznanie bojem, albo, jak chce Wiki, rozpoznanie walką. Rozpoznaję właśnie w taki sposób darmowy program do modelowania 3D. Nazywa się, a jakże, FreeCad. Można z jego pomocą zmodelować bardzo dużo, praktycznie dowolny kształt. No więc wiem Co chcę zaprojektować i Jak poszczególne elementy tego Projektu mają wyglądać. Metodą prób i błędów modeluję je. Dziś, na przykład, pięć godzin zajęło mi zrobienie otworu, który naprzód (od góry) jest walcem, a później (niżej) kulą. Co się przy tym nawkurwiałem tylko ja wiem. Bo to przecież trzeba ustawić Układ Odniesienia w określonym punkcie. Potem na Nowej Płaszczyźnie narysować kształt otworu, a potem ten kształt obrócić o 360 stopni metodą "rowek". Nic. Daję rady. Zastanawiam się, czy nie zmalować także we FreeCadzie Doświadczenia. No nie wiem. Czasu mam w chuj. Najważniejsze jest to, że mam z tego wszystkiego mnóstwo zabawy, a bycie emerytem, w moim wypadku, wcale nie jest nudne.
Wakacje z Wnukami właściwie Postanowione. Hotele pobukowane. Będę niedługo męczył Szanowną Frekwencję Zagadkami, które w czas Wyprawy ukazywać się będą Tu codziennie. Tymczasem pierwsza, nieśmiała, Zajawka:
Miasto na "K" na wyspie, na Morzu Śródziemnym. Co Państwo na to?
 

2 komentarze:

  1. W związku z wcześniejszymi informacjami sądzę, że to Katania. No i przelot z Krakowa prawie bezpośredni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo DP!
    Jest tylko mała korekta. Pojedziemy jednak autem.

    OdpowiedzUsuń