wtorek, 11 czerwca 2019

jedenasty czerwca

Przysłowia są mądrością narodów. Dużo można się dowiedzieć o Tambylcach
 odczytując ich przysłowia ze zrozumieniem. Są też przysłowia przypominające 
jako żywo bliskie mojemu sercu wzory empiryczne. W związku z PTNZ2 
czerpię  z ogromnego zestawu przysłów krajów do których jadę pełnymi garściami. 
Przy okazji odnajduję ogromne możliwości zagadkowe i z tych możliwości jeszcze
 nie raz będę korzystał.
Zagadka 1.7
W jakim kraju krasnoludki na strychu świadczą o niezrównoważeniu właściciela domu?  

Zagadka 1.8
W jakim kraju powiedzenie (zapis fonetyczny) “kurlaj kurlaj urlaj durlaj” Jest używane 
zamiast naszego “To cóż że ze Szwecji”?
To zadziwiające jak bardzo poprawiła się możliwość zaplanowania podróży od czasów PTNZ1.
Weźmy choćby prognozy pogody. Już dziś wiem o tym, że w najpółnocniejszym punkcie Podróży będą warunki atmosferyczne wykluczające potrzebę zabierania ze sobą kożucha, peleryny czy kaloszy. A sprawdziłem, że w poprzednich latach działy się tam różności.
I jeszcze krótka i emocjonalną pochwała telefonu komórkowego.  Ostatnie kilka zdań napisałem na dyspleju  mojego Samsunga jadąc klimatyzowanym autobusem na zakupy do Reduty. Pomyślcie teraz o tym, co sam bym zrozumiał z ostatniego zdania twenty years ago.
Właśnie odebrałem okulary do chodzenia i muszę powiedzieć o tym, że świat uzyskał dzięki nim dużo blasku. Tak bardziej potrzebne mi są do samochodu, bo okulista powiedział, że zabrałby mi prawo jazdy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz