środa, 19 czerwca 2019

PTNZ2 dzień szósty

Ponieważ w podróży słucham różnych radyj z Internetu, ważny dla mnie jest zasięg sieci w miejscu, w którym akurat jestem. W Kraju bywało z tym różnie, na Litwie zasięg znikał na długie kwadranse, na Łotwie jeszcze gorzej. Dopiero w Estonii jest tak, jak należy. Cały, choć niewielki, Kraj jest pokryty gęstą siecią nadajników. Jadąc zawsze miałem w polu widzenia co najmniej dwa, wyższe niż u nas, nadajniki/odbiorniki.
Zagadka 6.1
Dlaczego telefonia KOMÓRKOWA? 

Popatrzyłem na mapę i wyszło mi, że tak daleko na Wschód, to jeszcze nie byłem. Podaję pozycję:

59°22'36.5"N 28°12'08.9"E

Z Narwy do Tallina dwieście kilometrów minęło jak z bicza trzasł. Samochód jechał, radio, przez połączony blutusiem z telefonem głośnik, grało Tok FM. Myślałem o tym, że jednak marzenia się spełniają. Te wakacje są moje, wymarzone i wyśnione, a oprócz tego Przygotowane. Nie wiem, czy będę miał kiedy sposobność, doświadczać tylu wrażen, więc chłonę wszystkimi zmysłami Czar Podróżowania.

I tak oto zajechałem, a właściwie zapłynąłem do Finlandii. Promem z Tallina do Helsinek raptem dwie i pół godziny. Na promie straszna piździawica, no po prostu głowę urywało. Towarzystwo na promie różnorakie, naszych nie spotkałem, chociaż w kolejce do promu nawiązałem kilka kontaktów z Rodakami jadącymi ciężarówkami. Byli Finowie, Eści, Niemcy, Belgowie, Litwini i oczywiście sporo Japończyków, a zwłaszcza Japonek. Odbijanie od Tallina wyglądało tak:

Jacyś młodzi ludzie, chyba Niemcy, poprosili mnie o zrobienie im zdjęcia ich aparatem. Zrobiłem, a potem poprosiłem, aby jeden z nich zrobił zdjęcie mnie. Moim telefonem. Wyszło tak:

 Mniej więcej w połowie drogi Wszyscy rzucili się do Tax Free Shopu i w hurtowych ilościach kupowali głównie alkohole. Cóż było robić, ja też tam wszedłem i kupiłem trzy puszki piwa o zapomnianej już u nas pojemności 0,3 l. Krajobraz Zatoki:

 Wnętrze pływającego parkingu:

Wyjechawszy z helsińskiego Terminalu jechałem chwilę przez Helsinki. Mają tu Tramwaje:
Mają też Rowery Miejskie:
A słupy energetyczne nie dość, że funkcjonalne to są też ładnie zaprojektowane:
 Zastanawiam si,ę czy nie poszukać jakichś atrakcji w pobliżu, sam nie wiem.
Chyba jednak nigdzie nie pójdę. Poświęcę się Wypoczynkowi. Przecież w końcu mam Wakacje. Miejsce mojego pobytu: 
60°15'38.3"N 24°30'20.9"E
Zagadka 6.2
Jedna z atrakcji Helsinek jeździ po szynach o rozstawie 1000 mm. Podobno tą atrakcją można w mieście dojechać Wszędzie. Jakie jest jej nazwisko?



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz