czwartek, 27 czerwca 2019

PTNZ2 dzień czternasty

Nie wiem czemu, ale w Ronneby wyczuwam klimat śródziemnomorski. Może dlatego, że jest nad morzem i gdy przyjechałem wczoraj był upał?

Zagadka 14.1
Co mają ze sobą wspólnego Ronneby i miejscowość letniskowa w Kraju o wdzięcznej nazwie Mrzeżyno, pomijając oczywistą oczywistość, że obie są położone nad tym samym morzem?

I Zagadka 14.2
Który słynny duński wyczynowiec urodził się i wychował w Odense?

Rano, po śniadaniu, pomknąłem do Słynnego na cały świat Brunnsparken. Parku w którym niegdyś było Uzdrowisko, a dziś pozostały tylko budynki i pięknie urządzone przestrzenie.
Jest tam willa dyrektora.

 I wodospad.
I w stawie pod wodospadem chyba cyranki?
Jest też wzniesienie skaliste, które należy pokonać, aby zobaczyć źródło wodospadu z góry.Są niby schody, ale jakieś takie strome i wyposażone we wiotkie poręcze. Mają tam też Ule z Pszczołami.
Są też Kosy.


A widok z góry jest niesamowity.
Pozwiedzałem i ruszyłem w drogę.
A po drodze były różne atrakcje. Na przykład Most Nad Sundem.

Słono kosztował, ale warto było. I już byłem w Danii. Potem jeszcze jeden most.

I już zaraz miejsce dzisiejszego noclegu. Odense.Miasto w którym urodził się i wychował chyba najsławniejszy w świecie Duńczyk. Chciałem zwiedzić muzeum poświęcone jego dzieciństwu, ale przyjechałem za późno. Nic. Może jutro. Stacjonuję w hotelu w środku miasta. Urocza uliczka z kamieniczkami, jakby żywcem wyjętymi z osiemnastowiecznych rycin.

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz