środa, 20 sierpnia 2014

PTNZ 6

Zagadka 7.0
Umbria to kraina bardzo pofałdowana. Według WIKI zaledwie 6% jej powierzchni jest mniej więcej równinne. Weźmy Perugię w której jak dotąd nie stwierdziłem jednej płaskiej (poziomej) ulicy, choć nie wykluczam, że kiedyś znajdę. Jest natomiast w Umbrii obszar o powierzchni 128 km kw. z całą pewnością poziomy, to znaczy, że każdy jego punkt, z rozsądnym przybliżeniem, jest równoodległy o środka Ziemi.
Jak nazywa się ten fragment Umbrii, nota bene, położony niedaleko Perugii?

3 komentarze:

  1. W sercu Umbrii, u podnóża Monti Sibillini - Piano Grande di Castelluccio - dno niegdysiejszego jeziora.

    Nie znalazłam informacji o powierzchni tego, prawie równinnego, obszaru. Nie mam więc pewności, że o to miejsce Obieżyświatowi chodzi. A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłam. Z tłumaczonego tekstu wynika, że Piano Grande to szeroka umywalka rozciągająca się na powierzchni około 1300 ha.
    To by się zgadzało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pośpieszyłam się. Jednak nie, ponieważ 1 km kw to 100 ha. :(

    OdpowiedzUsuń